Wednesday 28 December 2011

Saki baki 2011 ...

Entry 'back to the future' kekdahnya as this entry is dated 28/12/11 but was published on 1/1/2012. I manage to manipulate technology u'olls *pffft*.

Seriously I have written approximately 1000 entries over a period of 3.5 years. Out of those entries, 752 had successfully been published *ehem* while the remaining 248 are still in a state of comatose, hehe.

Will add in captions to the following pics but that depends on the weather (dalaman). Every picture has its own story to tell so I dedicate this entry specially to T with love!

Note: captions added on 2/1/12



Beli coklat KK nih sebab nak makan coklatnya atau sebab siBurung Hud-Hud?? Heheh.. kerana coklatnya laaaa, haishhhh...

Apa kena mengena kunci kereta dengan ubat drops itew? Well.. I dipaksa oleh T keklinik setelah dia rasa bersalah menyucuk mata I dengan kunci kereta, ouch! Masa tu kita berada @parking lot Summit tercari2 siAga. T berjalan kedepan dan I dibelakang. Bila dia menoleh sambil buat gesture dengan tangan yang memegang kunci, tup2 toing!!! Doktor beri antibiotic drops that costs me RM27 which T kata dia nak bayar. I was touched by her hemah but still rasa tak sampai hati nak ambik duit dia, hehe.. I stop using the drops cos that drops meleleh thru my nasal or izit nostril n terus ketekak. So pahit yaRabbi so faham2 ajelah. CS vs ubat pahit = nehi 18x!

30-31 Disember and on every 31 of other months throughout the year BR is offering a discount of 31%. If not for T, takdelah I HERAN nak kesana, haha .. *tak heran kekdahnya sebab lepas diskaun harganya tetap mahal, nyampah taw!*. Tiba kedai pukul 11am so takdelah peluh tiak tunggu lelama. We bought a quart each merely because we don't wont mother n doter to have a fight, har3.

T is a fussy pot! Cara dia makan aiskrim tersangatlah OMG! Kalau ada 2 flavor, dia mesti makan sama rata takde pilih kasih makan 1 flavor over the other one. Cara scoop aiskrim pun ada caranya *sigh* so in order for me not to be distressed, I hangkut 1 for me. Within a day she'd finished a quart while I still have mine, hehe.. *biar dia meleleh ayaq liur tengok I makan - evil smile*.

Some of her numerous indulgents and when rasa teringin comes a calling, memang tak boleh ditahan2 lagi, rain or shine.

Setebak of lempeng pisang... save time! Tak kuasa nak buat tomei2 afterall yang makannya kita berdua aje.Saja untuk kenangan .. T kata baju tu Ad*bahN yang punya, hehe .. Alaaa, tomei2 diaa..


Last but not least, pemandangan dalam perut my beloved washing machine. I nih bukanlah jin boragas yang ganas guna barang2 sampai boleh tercabut. Dah 3x kejadian serupa terjadi tapi hikmahnya dapatlah I basuh/berus bagian washing machine hingga keakar umbi buang segala selut yang ada, errrk!

I welcome 2012 with mixed feelings ... Semoga Allah permudahkan segala niat yang baik, insyaallah.

4 comments:

Mira Marlena said...

Cik Som,
Entry yang penuh makna tersirat? But I hope you are doing well..insyaAllah .Permulaannya memang macam tu, I too like you..macam2 perasaan bercampur baur but insyaAllah semuanya dipermudahkan.

zarin said...

amiiin. semoga di permudahkan segala niat dan urusan yang baik di tahun baru ini!

~jeet~ said...

salam 2012!! moga lagi banyak yg boleh dicapai tahun ni ;)

CS said...

Salam MIRA, ZARIN & JEET
Selamat tahun baru to you wonderful ladies ...

Semoga dipermudahkan segala misi kita untuk tahun ini, insyaallah.